Lapok - Pages

Friday, February 25, 2011

egyes, hármas négyes bevétel és papírellenőrzés - első igazi képek

A tegnapi (kettes) doboz kibontása után felmerült bennem a kérdés: vajon a papír vagy a kamera a rossz? Úgy döntöttem, beszedem a kéznél levő kamerákat (az ötös messze van, ugye), és leellenőrzöm. Inkább tudjam, hogy minden rendben, és nyugodtan kitehetem őket újra, mint hogy feleslegesen legyenek kint.

Hát szerencsére úgy tűnik, hogy az egyes/kettes dobozokon levő lyukakkal van a gond: a hármas és a négyes képe "teljesen" rendben van, az egyesen hasonló képet kaptam, mint a kettes második képén.

Kezdjük a leggagyibbal, ez feltűnően hasonlít a tegnap feltett képre:

1/2
2011-01-30 - 2011-02-25 - 26 nap
A tegnapi (2/2):
2011-02-01 - 2011-02-23 - 22 nap

Két-három csík, amúgy szinte egyszínű. Ha nagyon akarom, látszik a horizont, de az is lehet, hogy az csak tükröződés.

A következő viszont már egészen olyan, mint amit látni szeretnék, igaz, még nem színes, de Daguerre már ettől is betojt volna azt hiszem...

3/1
2011-01-18 - 2011-02-25 - 38 nap

Sajnos a fenyőfa teteje pont nem látszik, a következő kihelyezésnél egy kicsit megbillentem majd. Látszanak a szomszédban levő épületek, sajnos csak nagyjából, de azért ez már meggyőzőbb ...

Emlékeztetőül a referencia kép:



Végül az első kép a keményebb papírról - ígéretes, bár látszik, hogy hosszabb exponálást kíván.

4/1
2011-01-30 - 2011-02-25 - 26 nap

A fehér pöttyök nem csillagok, hanem festékpor ami rászóródott a papírra, mikor betettem a dobozba.

Álljon itt is egy referencia kép, csak hogy legyen mihez hasonlítani:

Nem azért mondom, de a kör alakú jobb lett ...

1 comment: